تعمیر بنز

تعمیر بنز

تعمیر بنز

تعمیر بنز

مرسدس بنز یک مارک اتومبیل بین المللی و بخشی از شرکت دایملر ای جی (Daimler AG) است. این برند به خاطر اتومبیل های لوکس، اتوبوس های مسافرتی و داخل شهری و کامیون هایش شهرت دارد. شعبه اصلی این برند در شهر اشتوتگارت آلمان واقع است، این نام برای اولین بار در سال 1926 روی این کمپانی گذاشته شد. در سال 2018 میلادی،  این شرکت با فروش 2.31 میلیون دستگاه خودرو، در بین تمامی برندهای خودروسازی جهان، پرفروش ترین برند سال شد.

از زمان پیدایش تا به حال، مرسدس بنز شهرت خود را درباره دوام و کیفیت بالای اتومبیل هایش حفظ کرده است. این شرکت همچنین در تولید خودروهای دوستدار محیط زیست با تولید خودروهای هیبریدی- الکتریکی و تمام الکتریکی  بسیار فعال بوده است. همچنین این کمپانی از سال 2002 و با شروع توسعه مدلهای با سوخت هیدروژنی که سوختی کاملا پاک است ( پسماند این نوع سوخت آب است!) گامهای بسیار ارزنده ای در این زمینه برداشته است.

این غول صنعت اتومبیل همچنین نوآوری های بسیاری را به نام خود ثبت کرده است چندی از این موارد عبارت است از: اولین موتور احتراق داخلی در سال 1886، رادیاتور لانه زنبوری، موتور کاربراتور که بعدها توسط انژکتور جایگزین شد، اولین خودروی جاده ای مجهز به ترمز بر روی هر چهار چرخ، سیستم ضد قفل ABS ، ایربگ، اولین جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک، تنها بخشی از ابداعات و نوآوری های کمپانی بنز هستند.

خدمات تعمیرگاه تخصصی ما در amotors برای خودروی بنز شامل موارد زیر می باشد :

  • تعمیر موتور بنز
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز
  • تعمیر جلوبندی بنز
  • تعمیرات برق تخصصی بنز
  • نصب آپشن های بنز
  • سرویس های دوره ای بنز
تعمیر بنز

تعمیر گیربکس بنز :

گیربکس یکی از اصلی ترین قسمت های خودروی بنز می باشد و آنقدر ارزشمند است که در کنار موتور خودرو از اصلی ترین اجزای خودرو به حساب می آید.

برای مهم بودن گیربکس دو دلیل داریم : اول آنکه هر موتوری دور محدودی دارا است و بیشتر از آن نمی تواند کار کند و نکته دوم گشتاور معینی است که هر موتور با حداکثر دور خود می تواند تولید بکند.

همانطور که در مطالب مربوط به گیربکس خوانده اید وجود گیربکس به راننده اجازه می دهد که بدون بالا بردن بیش از حد دور موتور، آن را در حالت دلخواه و مورد نیاز کنترل نماید.

گیربکس ها که درزبان فارسی معادل آن “ جعبه دنده “می باشد ماشین هایی هستندکه بعداز موتور یا سر راه وسایل صنعتی قرارمی گیرند و  می توان با کم و زیاد کردن نسبت توسط مکانیزم داخل گیربکس ،گشتاور مورد نیاز دستگاه را بدست آورد.

گیربکس ها به دودسته تولید می گردند ؛دسته اول گیربکس های کاهنده و دسته دوم گیربکس های افزایند.

تعمیرگاه تخصصی خودرو amotors با داشتن مهندسان مجرب و کادر فنی متخصص در زمینه تعمیر گیربکس بنز خدمت رسان شما عزیزان می باشد.

تعمیر جلوبندی بنز:

تعمیر سیستم تعلیق و تعمیر جلوبندی ، تعمیر گیربکس اتوماتیک ، تعمیر موتور های 4 سیلندر ، 6 سیلندر و 8 سیلندر خودرو با بهترین کیفیت و بهترین هزینه در کلنیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors . شماره همراه : 09122814826  –   تلفن: 55483519-021

تعمیر تخصصی کیا

تعمیر تخصصی کیا

تعمیر تخصصی کیا

تعمیر تخصصی کیا

در بین تمامی خودروها و سری های ساخت خودروی شرکت کیا موتورز، سورنتو از بین تمامی مدل ها محبوب تر است و مشتری بیشتری دارد. از خودروی سورنتو می توان به عنوان یک SUV پرکاربرد و قدرتمند یاد کرد.

خودروهای سورنتو از سال 2008 وارد کشور ما شدند و از مدل BL تا سال 2009 تعداد زیادی در کشور فروخته شد. خودروی سورنتو از شرکت کیا یک خودروی Offroad به حساب می آید و دارای مجموعه دنده کمکی گیربکس می باشد که به حالت سنگین و سبک قابل تنظیم است که این سیستم در سایر مدل های بعدی کیا سورنتو وجود ندارد.

مدل های بعدی خودروهای سورنتو از مدل 2010 تا مدل 2014 با کد XM وارد بازار شدند. این مدل ها موتوری قدرتمند از سری cc3500 و جعبه دنده ی 6 سرعته دارا می باشد و در طول چند سال تولید آن چندین بار فیس لیفت گردیدند که در نهایت آخرین سری خودروهای سورنتو با کد UM از سال 2016 وارد بازار شدند. اما عیب و ایراد این سری از خودروی سورنتو در بازار ایران حجم موتور پایین 2400 CC می باشد.

amotors تعمیر تخصصی کیا را از جمله سورنتو و … به صورت تخصصی ارائه می نماید و با تسلط کافی به تمامی سیستم های برقی و مکانیکی و حتی بردهای الکترونیک، و همچنین تعمیر گیربکس اتوماتیک آمادگی ارائه خدمات انواع مدل ها را دارا می باشد.

از دیگر خدمات کلینیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر موتور خودروی شما به صورت کامل و جزئی
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک و سیستم کمکی گیربکس ( ترانسفرکیس )
  • تعمیرات سیستم تعلیق و جلوبندی و تعلیق بادی و هیدرولیک فرمان
  • تعمیرات الکتریکی و تعمیرات برقی و تعمیر یونیت های الکترونیکی
  • تعمیر کمک جعبه دنده یا تعمیر ترنفسفرباکس یا ترنسفرکیس سورنتو BL
  • رفع ایراد کاتالیزر و خطای کاتالیزر که باعث روشن شدن چراغ چک می شود،
  • تعمیر شیشه کلید بالابر کیا و کلید صندلی کیا بدون نیاز به تعویض مجموعه کلید
  • تعمیر قفل برقی در کیا که معمولا ایراد شایع آن عمل نکردن قفل یک درب در زمان باز و بسته کردن با ریموت و یا دکمه کی لس ( Keyless ) می باشد.
  • تعمیر کوپلینگ مغناطیسی دیفرانسیل عقب سورنتو XM که خرابی این قطعه معمولا باعث روشن شدن چراغ 4WD و یا گیر کردن خودرو در هنگام دور زدن می شود.

خلاصه اینکه خدمات ما برای خودروی کیا بصورت زیر دسته بندی می شود:

تامین قطعات اصلی : به دلیل وجود قطعات غیر اصلی در بازار ما به شما قطعات اصلی خودروهای کیا را با مناسب ترین قیمت ها و ضمانت اصالت قطعات ارائه می دهیم .

عیب یابی و تعمیر سریع خودرو : به دلیل وجود کارشناسان مجرب و دوره دیده متخصص خودروهای کیا عیب یابی خودروها و تعمیرات آنها در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد .

تضمین خدمات : به دلیل استفاده از قطعات اصلی و کارشناسان مجرب , این گروه تعمیرات و قطعات را با تضمین ارائه خواهد داد .

تعمیر سیستم تعلیق و تعمیر جلوبندی ، تعمیر گیربکس اتوماتیک ، تعمیر موتور های 4 سیلندر ، 6 سیلندر و 8 سیلندر خودرو با بهترین کیفیت و بهترین هزینه در کلنیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors . شماره همراه : 09122814826  –   تلفن: 55483519-021

تعمیر BMW

تعمیر BMW

تعمیر BMW

تعمیر BMW

تعمیرگاه تخصصی amotors با داشتن کادری مجرب و کار آزموده آماده ارائه خدمات زیر برای تعمیر BMW  شماست:

  • تعمیرات موتور بی ام و
  • تعمیرات گیربکس اتوماتیک بی ام و
  • تعمیرات جلوبندی بی ام و
  • تعمیرات برق تخصصی بی ام و
  • نصب آپشن های بی ام و
  • سرویس های دوره ای بی ام و
تعمیر BMW

بی ام و مخفف عبارت “بایریشه موتورن ورکه” به معنی صنایع موتوری باواریا است و یک کمپانی خودروسازی عظیم آلمانی است که در تولید خودروهای لوکس و همچنین موتورسیکلت های حرفه ای شهرت زیادی در دنیا دارد.

کمپانی بی ام و در سال 1916 میلادی تاسیس شد و تولید نخستین خودروی خود را در سال 1928 انجام داد؛ اما تا سال 1945 و طی جنگ های جهانی اول و دوم این شرکت بیشتر به تولید هواپیما و موتورسیکلت و خصوصا هواپیماهای جنگی برای ارتش آلمان پرداخت. حین جنگ جهانی دوم اکثر تاسیسات شرکت بی ام و بمباران شدند و پس از پایان جنگ کمپانی بی ام و به اشغال متفقین درآمد و تا سال ها پس از جنگ اجازه تولید اتومبیل نداشت.

طی سال های پس از جنگ بی ام و شدیدا دچار بحران مالی شده و حتی پیشنهاد خریداری آن توسط دایملر بنز به میان آمد. اما بی ام و با کمک سرمایه گذاران نهایتا در سال 1962 توانست پروژه ‌ای به نام پروژه “کلاس جدید” را به سرانجام رسانده و چند خودرو کلاس سدان توسعه یافته روانه بازار نماید. به این ترتیب بی ام و به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان خودروی سدان چهار در دنیا مطرح شد و خود را از بحران مالی نجات داد. رقابت میان بنز و بی ام و تا به امروز ادامه دارد.

ثبت برند BMW امروزه در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، انگستان و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید خودرو دارد. کمپانی بی ام و خودروهای خود را در سری های 1، 3، 4، 5، 6 و 7 تولید می کند. در سال 2002 میلادی تغییرات زیادی در طراحی خودروهای بی ام و انجام گرفت و طراحی رادیکال بی ام و سری 7 و همچنین Z4 در این مقطع صورت پذیرفت.

از جدیدترین محصولات برند بی ام و در ایران می توان به X7 اشاره کرد که مجهز به پیشرانه های 6 و 8 سیلندر می باشد و نهایت قدرت آن 456 اسب بخار است. بی ام و X7 ترکیبی از راحتی سواری لوکس سری 7 و توانایی های آفرود سری X5  را به همراه دارد و بازار اصلی آن کشورهای آمریکا، چین، روسیه و خاورمیانه در نظر گرفته شده است.

تعمیرگاه تخصصی تعمیر BMW برای خودروی شما در حوزه های گیربکس و جلوبندی و تعمیر آن ها شامل موارد زیر می باشد:

تعمیرات اساسی و یا تعویض گیربکس

تعمیرات ساعت گیربکس، توربین گیربکس و رفع تقه ی تعویض دنده ها و گاز هرز خوردن گیربکس

عیب‌یابی و تعمیرات کامپیوتر گیربکس

این مجموعه در بخش تعمیر گیربکس مدل های زیر از شرکت خودروسازی بی‌ام‌ و (BMW) را پذیرش می‌کند:

تعمیر گیربکس اتوماتیک سری Z

گیربکس اتوماتیک سری L

گیربکس اتوماتیک سری D

گیربکس اتوماتیک سری X

گیربکس اتوماتیک سری M

گیربکس اتوماتیک سری I

Amotors موتور خودرو شما را برای ۲۰۰۰۰ کیلومتر و تا یک سال گارانتی می‌کند.

 

تعمیر سیستم تعلیق و تعمیر جلوبندی ، تعمیر گیربکس اتوماتیک ، تعمیر موتور های 4 سیلندر ، 6 سیلندر و 8 سیلندر خودرو با بهترین کیفیت و بهترین هزینه در کلنیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors . شماره همراه : 09122814826  –   تلفن: 55483519-021

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

 

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

طبق تجربه و بررسی های صورت گرفته در حوزه گیربکس اتوماتیک و طبق ساختار کلی این نوع از گیربکس ها معمولا علت گاز هرز در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک مشکلات ناشی از فشار روغن می باشد.

علل مختلفی در رابطه با این موضوع روغن و عامل اصلی گاز هرز خوردن خودرو وجود دارد مثلا کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی به پشت کاسه ی کلاچ ها و فرسودگی و خرابی و کهنه شدن صفحه کلاچ از جمله ی این عوامل است. همانطور که گفتیم روغن از مواد لازم برای یک خودرو است حالا چه جلوبندی خودرو تحت تاثیرش باشد چه گیربکس که کم شدن روغن گیربکس منجر به بروز مشکلات زیادی برای خودرو و گیربکس خواهد شد. حتما می دانید که برای اینکه پیستون در کاسه پرس شود نیاز به مقدار مورد نیازی از روغن می باشد. کلیه ی موارد بالا از عواملی است که باعث می شود خودرو گاز هرز بخورد و تعویض دنده ها در خودرو دچار مشکل شود و در بعضی اوقات در دستگاه دیاگ خطای sleep نشان داده می شود.

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

همچنین در برخی مواقع باند ترمز بخاطر سوخته شدن فشار لازم را روی کریر نمی تواند وارد کند که در نتیجه ی این موضوع در زمانی که متحرک می شود قفل می ماند و بی جهت خودرو گاز هرز می خورد که به آن گاز هرز می گویند.

یکی دیگر از دلایلی که خودرو گاز هرز می خورد این است که آزبست صفحه ها، صفحه ها و پلیت ها در زمانی که پرس صورت می گیرد نمی تواند هاپ سنتر را جهت انتقال نیروی لازم در کاسه قفل کند که این نیز خود دلیلی است برای اینکه خودرو گاز هرز بخورد.

کثیفی روغن و فیلتر گیربکس

وجود کثیفی در روغن هیدرولیک و از دست رفتن خاصیت های روغن باعث می شود که روغن کاری گیربکس به خوبی انجام نشود و در این وضعیت باندها و صفحات بدرستی درگیر نمی شوند و شیرها و سوپاپ های بلوک هیدرولیک دچار گرفتگی و نقص در عملکرد می‌شوند (خصوصا اگر روغن آلوده به ذرات معلق شده باشد) و تورک کانورتور و پمپ روغن نیز کاملا کثیف می‌شوند. در این شرایط بدیهی است که گیربکس با ضربه دنده را تعویض کند و حتی دچار گیجی و مکث شود. گرفتگی بیش از حد فیلتر نیز موجب داغ‌شدن و خوردگی پمپ هیدرولیک گیربکس و پایین آمدن فشار تورک کانورتور و خط اصلی روغن می‌شود.

در حالتی که روغن گیربکس دچار کثیفی شود خودرو وارد حالت اضطراری می شود و در یک دنده باقی می ماند و علامت هایی به نشانه ی هشدار به راننده در خودرو نمایان می شود و نمایشگر دنده درگیر بصورت چشمک زن علامت می دهد. توصیه می‌شود که هر 30 الی 60 هزار کیلومتر (بسته به مدل گیربکس) نیمی از روغن هیدرولیک گیربکس تعویض شده و در کارکردهای بالاتر (مثلا 120 هزار) کل روغن ساکشن شود یا گیربکس باز شده و روغن کامل خالی شود و فیلتر از آلودگی پاک شود.

 

در رابطه با گیربکس اتوماتیک خودروهای اتوماتیک باید نکاتی را رعایت کرد چون بسیار حساس است و باید همه ی جوانب را برای آن در نظر گرفت:

اگر شما مسافتی معادل 45000 را با خودرو طی کردید زمان آن رسیده است که روغن گیربکس را تعویض کنید. چون روغن بعد از مدتی حالت چسبندگی خود را از دست داده و چرخ دنده های گیربکس برای عملکرد بهتر نیاز به روغن هایی با چسبندگی بالا دارند.

فشار بیش از حد روغنی که سبب تغییر دنده ها می شود و خرابی برق ماشین و خرابی دسته های موتور در برخی مواقع سبب تقه زدن گیربکس اتوماتیک ماشین می شود، به همین سبب خرابی گیربکس اتوماتیک در برخی مواقع دلایل دیگری دارد که با تعمیر قطعاتی غیر از گیربکس، نقص عملکرد گیربکس رفع می شود.

در صورتی که خودروی شما از حالت پارک خارج نشد یکی از علل این مشکل می تواند مشکل در ضعیف بودن باطری باشد و یا برق ماشین  مربوط به ECU دچار مشکل شده باشد.

بعضی اوقات می بینید که عیب خودرو مربوط به ECU گیربکس اتوماتیک خودرو است مثل عدم حرکت دنده، یا قاطی کردن دنده، باید ECU را زیر دستگاه دیاگ برد و آن را پس از عیب یابی تعمیر کرد.

نکته ی قابل توجه در این جا این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو به موقع، به طور قابل توجهی سبب افزایش طول عمر خودرو شده و از به وجود آمدن معایب زیادی در گیربکس جلوگیری می‌کند.

خارج کردن کارتل، تعویض فیلتر‌های گیربکس، تمیز کاری کارتل و از بین بردن ضایعات روغن‌های سوخته ته‌نشین شده در آن، تعویض روغن گیربکس از جمله مواردی است که در سرویس کردن گیربکس مورد توجه بوده و سبب بالا رفتن راندمان عملکرد خودرو می‌شود.

طبقه برند لوازم یدکی خودرو جهت ثبت برند

طبقه برند لوازم یدکی خودرو جهت ثبت برند

طبقه برند لوازم یدکی خودرو جهت ثبت برند

طبقه برند لوازم یدکی خودرو (طبقه 12 ثبت برند) / در زیر موارد مربوط به طبقه ی 12 برند که مربوط است به لوازم بدکی خودرو و لوازم جانبی خودرو آورده ایم. شما می توانید در ادامه تک تک عناوین مرتبط با برند لوازم یدکی خودرو را که مربوط به ثبت برند است مطالعه نمایید:

طبقه ی 12 ثبت برند مربوط است به طبقه برند لوازم یدکی خودرو که در ادامه با جزئیات، تمامی مواردی که در این طبقات قرارداده می شود را آورده ایم:

طبقه برند لوازم یدکی خودرو – امور حقوقی

  1. نقاله های هوائی
  2. کشتی های تفریحی
  3. شیشه های جلو وسائط نقلیه
  4. برف پاک کن وسائط نقلیه
  5. شیشه های جلو وسائط نقلیه
  6. برف پاک کن وسائط نقلیه
  7. پنجره برای خودروها
  8. چرخ دوچرخه یا موتورسیکلت
  9. چرخ های وسائط نقلیه
  10. گیره پره چرخ
  11. صندلی چرخدار معلولین
  12. فرغون
  13. لاستیک
  14. توپی چرخ وسائط نقلیه
  15. گیره توپی چرخ
  16. وزنه های تعادلی برای بالانس چرخ های وسائط نقلیه
  17. وسائط نقلیه مخصوص حمل آب
  18. سیستم اعلام خطر صوتی برای موتورسیکلت ها
  19. واگن های یخچالدار(قطار)
  20. واگن های یخچالدار(قطار)
  21. واگن ها
  22. خودروهای ترابری نظامی
  23. وسائط نقلیه زمینی، هوائی، آبی یا ریلی
  24. وسائط نقلیه فضائی
  25. خودروهای یخچالدار
  26. خودروهای برقی
  27. میله رابط برای وسائط نقلیه زمینی (به غیر از قطعات موتور)
  28. ادوات مات کننده نور چراغ خودروها
  29. خودروهائی که بر روی بالشتک های هوائی حرکت می کنند مانند هاور کرافت های دریائی
  30. توپی چرخ وسائط نقلیه
  31. چرخ خودروها
  32. تایرچرخ خودروها
  33. پره چرخ وسائط نقلیه
  34. رینگ چرخ وسائط نقلیه
  35. فنرهای سیستم فنربندی وسائط نقلیه
  36. صندلی وسائط نقلیه
  37. رکاب خودروها
  38. در باک بنزین
  39. پوشش و کاوربرای خودروها
  40. شاسی خودروها
  41. سپرخودروها
  42. وانت ها
  43. والو (دریچه هوا) برای لاستیک وسائط نقلیه
  44. روکش و تودوزی مبلمان وسائط نقلیه
  45. ارابه فرود هواپیما
  46. تایرهای توپر برای خودروها
  47. تایر چرخ وسائط نقلیه
  48. تایرهای دوچرخه وموتورسیکلت ها
  49. لاستیک یخ شکن
  50. چرخ قطار
  51. گاری های دوچرخ
  52. چراغ راهنما برای خودروها
  53. توربین های وسائط نقلیه زمینی
  54. تایرهای تیوب لس
  55. برای دوچرخه و موتور سیکلت
  56. کامیون باربری
  57. کامیون
  58. چرخ دستی
  59. گاری های سه چرخ
  60. سه چرخه ها
  61. آج لاستیک وسائط نقلیه (زنجیر چرخ)
  62. آج لاستیک وسائط نقلیه(زنجیر چرخ)
  63. نخ روکش کشی
  64. دستگاه و تاسیسات حمل و نقل کابلی
  65. سیستم انتقال قوه در وسائط نقلیه زمینی
  66. میله انتقال قوه برای وسائط نقلیه زمینی
  67. زنجیر انتقال قوه برای وسائط نقلیه زمینی
  68. تراموا
  69. تریلی وسائط نقلیه
  70. قلاب اتصال بارکش تریلی یا وسائط نقلیه
  71. تراکتور
  72. کشنده وسائط نقلیه سنگین(تریلی)
  73. فنر تعادل وسائط نقلیه
  74. مبدل گشتاور وسائط نقلیه زمینی
  75. تایرهای توپربرای چرخ خودروها
  76. لاستیک وسائط نقلیه
  77. تایر دوچرخه ها و موتورسیکلت
  78. لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ اتومبیل
  79. چرخ قطار
  80. بار برگردان کامیون
  81. بار برگردان کامیون و واگن
  82. اسکلت چوبی کشتی
  83. گاری مخصوص حرکت در سطوح شیبدار
  84. قطارهای هوائی
  85. بخش تخلیه بار در کامیون ها که بار را تخلیه می کند (بخشی ارخودروهای زمینی)
  86. بخش تخلیه بار در کامیون هاکه بافشار هیدرولیک و حول محور عقب بالارفته و بار را تخلیه می کند(بخشی ازخودروهای زمینی)
  87. فنر وسائط نقلیه
  88. کمک فنرهای فنربندی وسائط نقلیه
  89. آفتابگیر مخصوص اتومبیل
  90. میخ لاستیک یخ شکن
  91. کالسکه تاشو بچه
  92. روکش کالسکه تاشو بچه
  93. پاروهای قسمت عقب کشتی
  94. فرمان وسائط نقلیه
  95. سکان هدایت کشتی
  96. جک دوچرخه یا موتورسیکلت
  97. ماشین های آب پاش
  98. فنر کمک فنر خودروها
  99. ماشین های کورسی (ورزشی)
  100. پرده چرخ دوچرخه یا موتورسیکلت
  101. پرده چرخ دوچرخه یا موتورسیکلت
  102. گیره پرده های چرخ
  103. میخ لاستیک یخ شکن
  104. دیرک بادبان کشتی
  105. سفینه های فضائی
  106. برف رو (اسنوموبیل)
  107. سورتمه
  108. واگن تختخواب دار
  109. تختخواب یا کابین خواب درخودروها
  110. تله اسکی
  111. باربند اسکی روی سقف خودرو
  112. چراغ راهنمای وسائط نقلیه
  113. کابین یدک موتورسیکلت
  114. گاری های خرید در فروشگاه ها
  115. لنت های ترمز وسائط نقلیه
  116. فنرهای کمک فنر وسائط نقلیه
  117. کمک فنر وسائط نقلیه
  118. کمک فنر اتومبیل
  119. وسائل هدایت کشتی(سکان)
  120. بدنه کشتی
  121. اسکلت چوبی کشتی
  122. کشتی ها
  123. لنت ترمز خودروها
  124. تسمه های ایمنی برای صندلی خودروها
  125. صندلی خودروها
  126. صندلی های ایمنی برای بچه ها در خودرو
  127. روکش صندلی خودروها
  128. هواپیماهای آب بنشین
  129. قایق پاروئی
  130. موتور رانش کشتی
  131. موتور رانش قایق
  132. موتورهای رانش
  133. صندلی های ایمنی برای بچه ها درخودرو
  134. کمربند ایمنی برای صندلی خودروها
  135. زین دوچرخه ها و موتورسیکلت ها
  136. روکش زین دوچرخه ها وموتور سیکلت ها
  137. فرغون
  138. رکاب یا گلگیر خودروها
  139. سکان ( طبقه برند لوازم جانبی خودرو (طبقه 12 ثبت برند) )
  140. جا پاروئی قایق
  141. واگن قطار
  142. واگن قطار های کابلی
  143. لبه و طوقه برای چرخ دوچرخه وموتور سیکلت ها
  144. لبه و طوقه برای چرخ خودروها
  145. هشدارهای دنده عقب رفتن خودروها
  146. وسائل تعمیر تیوب لاستیک
  147. خودروهای یخچالدار
  148. دنده کاهش سرعت وسائط نقلیه
  149. آیینه عقب خودروها
  150. چرخ قطار
  151. اتصالات قطارها
  152. واگن بدون لبه قطار
  153. کالسکه تاشو بچه
  154. سایبان کالسکه تاشو بچه
  155. روکش کالسکه تاشو بچه
  156. پمپ برای دوچرخه وموتورسیکلت ها
  157. پمپ هوا (قطعات مربوط به خودروها)
  158. مکانیسم رانشی وسائط نقلیه زمینی
  159. کالسکه بچه (کالسکه)
  160. بخش تخلیه بار در کامیون ها که بافشار هیدرولیک و حول محور عقب بالا رفته و بار را تخلیه می کند(بخشی ازخودروخای زمینی)
  161. پنجره های کشتی یا هواپیما
  162. لاستیکهای بادی(تایرها)
  163. اتوبوس
  164. کلاچ برای خودروهای زمینی
  165. گیره های پره های چرخ(دوچرخه)
  166. گوه دریائی
  167. گاری ها مربوط به سرویس کاران
  168. شاسی وسائط نقلیه
  169. شاسی اتومبیل
  170. تله سی یژ
  171. زنجیر دوچرخه وموتورسیکلت
  172. زنجیر دوچرخه
  173. زنجیر چرخ
  174. ارابه ریخته گری
  175. گاری های ریخته گری
  176. چرخ های فلزی گاری یا بارکش
  177. رینگ تایرهای بادی
  178. گاری ارابه
  179. کابین تله کابین یا واگن تراموا
  180. خودرو
  181. بار بند وسائط نقلیه
  182. سه چرخه های حمل وتقل
  183. واگن قطار
  184. کاراوان
  185. درپوش باک بنزین وسائط نقلیه
  186. خودروهای کاراوان
  187. واگن حمل مهمات
  188. دستگاه و تاسیسات حمل و نقل کابلی
  189. تله کابین
  190. تراموا
  191. اتوبوس
  192. سپر اتومبیل ها
  193. سپر وسائط نقلیه
  194. ضربه گیر چرخ قطار
  195. ترمز وسائط نقلیه
  196. ترمز دوجرخه وموتور سیکلت
  197. کفشک ترمز وسائط نقلیه
  198. لنت ترمز وسائط نقلیه
  199. لنت ترمز وسائط نقلیه
  200. واگن قطار
  201. بدنه وسائط نقلیه
  202. قایق ( طبقه برند لوازم یدکی خودرو )
  203. قلاب قایق
  204. موتور ها برای وسائط نقلیه زمینی
  205. موتورهای کشنده(اسب تریلی)
  206. قسمت بارکش کامیون های حمل بار
  207. خودروهای برقی
  208. صندلی پرتاب (برای هواپیما)
  209. موتور وسائط نقلیه زمینی
  210. زنجیر محرک وسائط نقلیه زمینی
  211. محافظ لباس برای دوچرخه سواران و رانندگان و موتورسیکلت
  212. قایق های (لایروبی)
  213. درب وسائط نقلیه
  214. دنده خلاص کردن قایق
  215. بالن های هایت شونده
  216. سیگنال های راهنما برای وسائط نقلیه
  217. راهنمای دوچرخه و موتورسیکلت و غیره
  218. واگن رستوران ترن
  219. سه چرخ های حمل و تحویل بار
  220. قایق بالابر یا جرثقیل قایق
  221. موتورسیکلت یا دوچرخه
  222. تایرهای موتورسیکلت یا دوچرخه
  223. جک موتورسیکلت یا دوچرخه
  224. پره های موتورسیکلت یا دوچرخه
  225. زین موتورسیکلت یا دوچرخه
  226. طوقه های موتورسیکلت یا دوچرخه
  227. پمپ موتورسیکلت یا دوچرخه
  228. گلگیرهای موتورسیکلت یا دوچرخه
  229. توپی چرخ دوچرخه یا موتورسیکلت
  230. فرمان موتورسیکلت یا دوچرخه
  231. اسکلت های موتورسیکلت یا دوچرخه
  232. زنجیر موتور سیکلت یا دوچرخه
  233. دوچرخه یا موتور سیکلت
  234. ترمز دوچرخه
  235. زنگ دوچرخه
  236. میل لنگ یا هندان دوچرخه
  237. کارتل (روغندان) وسائط نقلیه زمینی (به غیر از پوسته موتور)
  238. سایبان برای کالسکه بچه ها
  239. اتصالات و قفل و بست قطار
  240. اتصالات و قفل و بست وسائط نقلیه زمینی
  241. سیستم های رابط واگن های ترن (راه آهن)
  242. نقاله های هوائی
  243. مبدل گشتاور وسائط نقلیه زمینی مربوط به گیربکس اتوماتیک
  244. میله های رابط برای خودروها، که قطعه ای از موتور نیستند
  245. خودروهای مخلوط کردن سیمان
  246. فرمان دوچرخه
  247. چرخ دستی
  248. گاری های مخصوص حمل ونقل کالا
  249. گاری حمل وسایل گلف
  250. دنده موتورسیکلت ها
  251. دنده برای خودروهای زمینی
  252. گیربکس برای خودروهای زمینی
  253. دودکش کشتی
  254. دودکش لوکوموتیو
  255. قطارهای کابلی
  256. دنده خلاص وسائط نقلیه زمینی
  257. اسکلت دوچرخه و موتورسیکلت ها
  258. بالابرهای چنگالی
  259. لبه های چرخ واگن های راه آهن
  260. قایق موتوری برای حمل بار یا مسافر
  261. سپر کشتی
  262. کامیون باری
  263. بار بند توری وسائط نقلیه
  264. باربند وسائط نقلیه کامیون ها
  265. لوکوموتیوها
  266. لنت ترمز خودرو مربوط به جلوبندی
  267. تله کابین
  268. بخش تخلیه باردرکامیون ها که با فشار هیدرولیک و حول محور عقب بالارفته وبار را تخلیه می کند(بخشی ازخودروهای زمینی)
  269. لیف تراک
  270. لنج
  271. گاری های مخصوص حمل مواد مذاب و مایعات
  272. گاری های مخصوص حمل مواد مذاب و مایعات
  273. سورتمه های یخی
  274. محور گردان حول اکسل
  275. موتورهای جت برای خودروهای زمینی
  276. تیوب تایرهای بادی
  277. تیوب دوچرخه ها و موتورسیکلت ها
  278. لاستیک تعمیر تیوب تایر
  279. وصله لاستیکی برای تعمیر تیوب تایر
  280. سطح شیب دار قایق
  281. قایق موتوری تندرو
  282. مدارهای هیدرولیک وسائط نقلیه
  283. بدنه کشتی ها
  284. توپی چرخ های خودروها
  285. قالپاق چرخهای خودرو
  286. گاری های حمل لوله های آتش نشانی
  287. بوق وسائط نقلیه
  288. قلابهای قایق ها
  289. کاپوت وسائط نقلیه
  290. کاپوت موتور وسائط نقلیه
  291. سایبان برای کالسکه بچه ها
  292. جا سری یا زیر سری صندلی وسائط نقلیه
  293. تسمه های ایمنی برای خودروها
  294. سایبان کالسکه بچه ها
  295. پدال موتورسیکلت
  296. وصله پنچرگیری
  297. چتر نجات
  298. خورجین موتورسیکلت
  299. پارو ( طبقه برند لوازم یدکی خودرو )
  300. قایق های یک نفره
  301. اتوبوسهائی که می توان آنها را از هر دو طرف رانندگی کرد و در فرودگاه ها مورد استفاده قرارمی گیرد
  302. پاروها
  303. لوازم ضدسرخوردن لاستیک خودروها
  304. گلگیر
  305. موتورهای برقی برای خودروهای زمینی
  306. موتور برای خودروهای زمینی
  307. موتور موتورسیکلت
  308. موتورسیکلت ها
  309. خانه هایی که روی خودرو سوار هستند
  310. اتوبوسهای مسافربری
  311. خودرو
  312. اتوبوسهای موتوری
  313. موتورگازی
  314. آیینه وسائط نقلیه
  315. واگن های مخصوص معادن
  316. خودروهای نظامی برای حمل ونقل
  317. دوچرخه
  318. تایر دوچرخه
  319. حک دوچرخه
  320. پره های دوچرخه
  321. زین دوچرخه
  322. طوقه دوچرخه
  323. پمپ دوچرخه
  324. فرمان دوچرخه
  325. اسکلت دوچرخه
  326. زنجیر دوچرخه
  327. ترمز دوچرخه
  328. زنگ دوچرخه
  329. کوپه خواب وسائط نقلیه
  330. زنگ برای دوچرخه
  331. سبدهای مخصوص دوچرخه
  332. فنر تعادل وسائط نقلیه
  333. بارکش شناور
  334. تسمه قالپاق چرخ اتومبیل
  335. بالن های هدایت شونده
  336. بالن های هوائی
  337. وزنه های بالانس چرخ وسائط نقلیه
  338. سایبان کالسکه بچه
  339. کالسکه بچه
  340. اکسل وسائط نقلیه
  341. یاتاقان گردنده حول محور اکسل
  342. پرده آفتابگیر مخصوص اتومبیل
  343. خودرو
  344. تایراتومبیل ها
  345. کاپوت اتومبیل ها
  346. شاسی اتومبیل ها
  347. زنجیر اتومبیل ها
  348. بدنه اتومبیل ها
  349. ادوات دزدگیر وسائط نقلیه
  350. آژیر دزدگیر وسائط نقلیه
  351. زنجیرچرخ(ضدلغزش)
  352. وسائل مات کننده نور خودروها
  353. هواپیماهای آبی-خاکی
  354. آمبولانس ها
  355. کشتی هوائی
  356. هواپیماهای آبی-خاکی
  357. هواپیماها
  358. وسائط نقلیه هوائی
  359. پمپهای هوا (تجهیزات خودروها)
  360. هاورکرافت ها
  361. خودروهائی که روی بالشتک های هوا حرکت می کنند و قادر به حرکت در روی زمین و آب و هوای نزدیک به زمین هستند
  362. بالن های هوائی
  363. کیسه هوا (برای ایمنی خودروها)
  364. هواپیماها
  365. دستگاهها
  366. ماشینها ( طبقه برند لوازم یدکی خودرو )
  367. وسایل هوا نوردی
گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی و انواع آن

گیربکس صنعتی و انواع آن

گیربکس صنعتی و انواع آن

بسیاری از کارخانجات برای فعالیت خود نیازمند گیربکس می باشند. برای اینکه با تعریف های اساسی گیربکس ها و تجهیزات آنها آشنا شوید می توانید موارد مرتبط با آن را مطالعه نمایید. در حقیقت گیربکس ها نیروی مکانیکی را از یک موتور انتقال می دهند به یک دستگاه و یا بالعکس به طور کلی در تمام گیربکس ها نیرو از طریق شافت انتقال پیدا می کند، در سیستم جعبه دنده چرخدنده هایی وجود داردکه در آن چرخ دنده بزرگتر گیر یا همان دنده نامیده می شود. بسته به سرعت و گشتاور هر چرخ دنده می توان سرعت و گشتاور دنده مقابل را بدست آورد.

 انواع گیربکس صنعتی

گشتاور نیرویی است که به صورت چرخی به یک دنده وارد می شود، ترکیب چندین چرخ دنده در یک گیربکس باعث می شود که نیرو و گشتاور از یک طرف شافت به آن طرف گیربکس انتقال یابد،به طور مثال اگه دو دنده رو در نظر بگیریم دنده پنییون سرعت چرخ بالا تری دارد، و در حقیقت گشتاور کمتری تولید می کند و دنده مقابل گشتاور بیشتر و سرعت کمتری دارد،نسبت تعمیرگیربکس در حقیقت حاصل بدست آوردن همین نسبت چرخش دو دنده است

شناخت انواع گیربکس صنعتی

گشتاور در یک دنده برابر با نیرو ضرب در بازو گشتاور است. بازو گشتاور در حقیقت فاصله مرکز دنده تا آخرین نقطه دندانه ها است، این به این معنی است که اگر بازو گشتاور بیشتر باشد نیرو لازم برای چرخاندن دندانه گیربکس بیشتر خواهد بود، باتوجه به قانون بقای انرژی پس اگر گشتاور و نیرو در یک گیربکس در دنده اول باهم برابر باشد در نتیجه در دنده دوم قدرت خواهد بود و سرعت کمتر است، به عبارتی دیگر به دلیل اینکه انرژی ثابت است نیروی ورودی باید با نیروی خروجی برابر باشد در حقیقت گشتاور ضرب در سرعت در شافت با گشتاور ضرب در سرعت درشافت خروجی باید یکسان باشد و چون شافت خروجی سرعت کمتری دارد پس در گیربکس صنعتی گشتاور یا نیروی خروجی بیشتر خواهد بود

بیشتر درمورد انواع دنده بحث خواهیم کرد دنده ها یا مستقیم هستند (نیرو را به صورت مستقیم انتقال می دهند که میتوانند به صورت هلیکال یا ساده باشد ) یا می تواند به صورت بول هلیکال باشد که نیرو را به صورت 90 درجه منتقل می کند.

گیربکس صنعتی

انواع گیربکس صنعتی

گیربکس های صنعتی در موارد زیادی کاربرد دارد که شامل صنایع دفاعی ، غذایی ، شیمیایی ، مس ، فولاد ، سیمان ، نفت ، گاز ، پتروشیمی ، کاشی و سرامیک و …همچنین در آسانسورها ، جرثقیل ، قرقره ها ، اهرم ها ،‌چرخ دنده ها و …مورد استفاده قرار می گیرند .

اجزای گیربکس صنعتی

گیربکس های صنعتی اجزای مختلفی دارد که در زیر آورده ایم :

  • چرخ دنده ها
  • پوسته گیربکس که چرخ دنده ها را در خود جای می دهد و معمولا از جنس چدن است.
  • شافت ورودی و خروجی که از جنس فولاد است ، یاتاقان ها که برای تحمل شافت ها مورد استفاده قرار می گیرند .
  • کاسه نمد که وظیفه نگه داری روغن و محافظت از یاتاقان در برابر عوامل خارجی را به عهده دارد.
  • درپوش کنترل روغن

انواع گیربکس صنعتی

از انواع گیربکس صنعتی می توان به گیربکس حلزونی ، گیربکس خورشیدی ، گیربکس شافت مستقیم ، گیربکس مرکب ، گیربکس کرانویل پینیون ، گیربکس آویز و گیربکس رپ اشاره کرد. این گیربکس ها تحت شرایط خاصی به کار می روند که بنا به فعالیتی که دارید می توانید از آنها استفاده کنید

 

مطلب گفته شده در این مقاله صرفا جهت آموزش بود و amotors در زمینه ی تعمیر گیربکس خودرو ، تعمیر جلوبندی خودرو ، تعمیر موتور و … فعالیت دارد جهت ارتباط با amotors با شماره های 09122814826 و یا 55483519 تماس حاصل فرمایید

تعویض روغن گیربکس

تعویض روغن گیربکس

تعویض روغن گیربکس

تعویض روغن گیربکس

گیربکس یا جعبه دنده خودرو مانند پیشرانه نیاز به تعویض روغن دارند و همواره باید روغن تازه در گیربکس وجود داشته باشد. ورود ذرات گرد و غبار به این روغن و استفاده و کارکرد طولانی در دمای بالا باعث کم شدن خاصیت روغن می شود. به همین دلیل باید روغن دنده را هم به مانند روغن های دیگر به طور مرتب چک کنیم تا در صورت خرابی و ایراد در روغن، تعویض روغن انجام شود. باید گفت که تعویض این روغن ها برای کم کردن استهلاک خودرو می باشد و در جهت عمر بیشتر خودرو است.

زمان تعویض روغن خودرو :

برای اینکه روغن را تعویض کنید لازم است که نکاتی را در نظر بگیرید مثلا نحوه رانندگی، شرایط آب و هوایی و نوع گیربکس خودرویتان که اینها از اهمیت بالایی جهت فهمیدن زمان تعویض خودرو تاثیر گذار است. گیربکس دستی به دلیل حساسیت کمتر دارای بازه زمانی بیشتری برای تعویض یا تعمیر گیربکس اتوماتیک دارد. معمولاً در گیریکس دستی پس از ضعیف شدن یا اتمام دیسک و صفحه کلاچ، روغن سیستم انتقال قدرت نیز تعویض می‌شود.

اگر عمر یک دیسک و صفحه را نهایتاً بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار کیلومتر در نظر بگیریم باید روغن نیز به‌ طور منظم در همین بازه کارکرد تعویض شود. برخلاف گیربکس های دستی، سیستم های انتقال قدرت اتوماتیک نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.  روغن را در انواع خودروهایی با گیربکس اتوماتیک را اگر می خواهید تعویض کنید باید دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید و بازه ی زمانی لازم برای تعویض روغن را پیدا کرده و تعویض روغن را انجام دهید. به‌ طور کلی پیشنهاد می‌شود روغن گیربکس‌ اتوماتیک پس از مسافتی بین ۴۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شود.

نکته مهم این است که در صورت تعویض نکردن یا حتی به تعویق افتادن تعویض روغن صدمات جدی و بسیار هزینه بری به خودرو وارد می شود. در اصل این نوع روغن یعنی روغن مربوط به گیربکس و یا روغن جعبه دنده برای روانکاری انواع جعبه دنده اعم از دستی یا اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعویض روغن گیربکس

بررسی رنگ و میزان روغن

در بازه زمانی میان دو تعویض نیز باید به‌ صورت منظم میزان روغن و رنگ آن را بررسی کنید. در بیشتر خودر های اتوماتیک یک گیج همانند گیج کنترل میزان روغن موتور وجود دارد که از طریق آن می‌توانید میزان روغن گیربکس خودرویتان را چک کنید. این میزان را می‌توان هم در حالت سرد و هم در حالتی که خودرو گرم شده و به دمای ایده آل رسیده است چک کنید.

در اولین مرحله باید رنگ روغن را بررسی نمود. زمانی که رنگ روغن مایل و نزدیک به قهوه ای شد زمان تعویض رسیده است. واسکازین در حالت اولیه به رنگ قرمز است. سپس از طریق بررسی بو و غلظت روغن نشتی می توان زمان تعویض را تشخیص داد. زمانی که واسکازین نیاز به تعویض پیدا می‌کند، بوی آن تغییر کرده و بیشتر بوی روغن سوخته می دهد. نکته دیگر این است که در محل پارک خودرو اگر مقدار زیادی مایع چرب قرمز رنگ ریخته باشد به این معناست که خودرو مشکل نشت روغن پیدا کرده است.

قیمت روغن گیربکس در بازار

قیمت روغن با توجه به حجم، شرکت سازنده و نوع گیربکس می‌تواند کاملا متفاوت باشد. در ادامه نرخ برخی از روغن گیربکس موجود در بازار آورده شده است.

تعویض روغن گیربکس
نحوه کار گیربکس

نحوه کار گیربکس

نحوه کار گیربکس

نحوه کار گیربکس در انواع خودروها را می توانید در فیلم زیر به شکلی زیبا ملاحظه نمایید و با کارکرد گیربکس آشنایی دقیق تری پیدا کنید

در زیر نکاتی کلیدی در رابطه با گیربکس را در زیر آورده ایم

جعبه دنده اتوماتیک سالیان سال است که به عنوان سیستمی شناخته شده است که رانندگی را آسان تر کرده است و مردم نیز از این نوع گیربکس ها استقبال خوبی داشته اند. همانطور که در مطالب قبلی گفته شد گیربکس اتوماتیک پیچیدگی های خاصی دارد و بالطبع هزینه ها در این نوع از گیربکس ها به مراتب بالاتر است و رانندگی درست و حرفه ای تر باعث می شود این هزینه ها کاهش یابد و کمتر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک باشد.

از نکات مهمی که برای نگهداری جعبه دنده ها وجود دارد تعویض به موقع روغن گیربکس می باشد چون زمانی که شما در جعبه دنده های اتوماتیک دنده را تعویض می کنید عملا ضربه ای به دنده وارد می شود و این ضربه می تواند تعویض به موقع روغن گیربکس اتوماتیک از نکات مهم نگهداری این نوع گیربکس ها محسوب می شود . چرا که در این حالت تعویض دنده با ضربه همراه است که به نوبه خود باعث آسیب به قسمت های مختلف گیربکس می شود .

اهرم دنده در خودرو های اتوماتیک دارای حالتهای P  ( پارک ) ، N ( خلاص ) ، D  ( رانندگی ) و R ( دنده عقب ) می باشد.

با توجه به حالت های گفته شده ی بالا از حالت پارک برای پارک کردن طولانی مدت خودرو استفاده می شود. مخصوصا اگر مکان پارک کاملا صاف نباشد. مانند شیب ها

نکته قابل توجه در اینجا این است که زمانی که در حالت انتظار هستید مانند ترافیک و .. از حالت پارک استفاده نکنید و بهتر این است که از حالت خلاص و ترمز دستی استفاده نمایید

نکته دوم در اینجا این است که زمانی که خودرو در حالت پارک قرار می گیرد ، برای تعویض دنده به حالت D باید از دنده عقب عبور کرد . این درگیری و آزاد شدن در صورت تکرار زیاد می تواند به اجزای گیربکس اتوماتیک مانند کلاچ ها و باند ها آسیب وارد کند .

از حالت های یک ، دو ، سه در سربالایی ها و سرپایینی ها استفاده می شود.

برای مثال زمانی که اهرم دنده در حالت 3 قرار می گیرد خودرو از 3 دنده رو به جلو استفاده  می کند .

این عمل باعث میشود که از تعویض دنده های پیاپی جلوگیری شود . چرا که اگر خودرو در حالت D سر بالایی را بالا رود ممکن است که به محض افزایش مقطعی سرعت جعبه دنده اتوماتیک به دنده 4 سوئیچ کند .

همچنین از حالت های 1 و 2 نیز برای سربالایی ها و سراشیبی های تند تر استفاده می شود .

رانندگی صحیح با خودرو اتوماتیک علاوه براینکه باعث کاهش هزینه های نگهداری خودرو می شود می تواند تجربه رانندگی بهتری نیز برای سرنشینان خودرو داشته باشد .

پس از ساخت جعبه دنده‌های اتوماتیک سیستم‌های نوینی مانند تیپ ترونیک، شیفت ترونیک و … به آن اضافه شد که هر کدام دارای مکانیزمی خاص هستند.

نحوه کار گیربکس

شما می توانید در صورت بروز مشکلی در جلوبندی ، گیربکس اتوماتیک ، موتور  و سایر قسمت های خودرویتان برای تعمیر خودرو با بهترین کیفیت و بهترین هزینه در کلنیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors  با شماره های ( شماره همراه : 09122814826  –   تلفن: 55483519-021 ) تماس حاصل فرمایید

نقش ترموستات خودرو

تعمیر ترموستات خودرو

تعمیر ترموستات خودرو

نقش ترموستات خودرو و تعمیر ترموستات خودرو

برای اینکه دمای حرارت موتور نزدیک به دمای کاری خودرو شود یک قطعه کوچک وجود دارد که مابین موتور و رادیاتور قرار دارد. نام این قطعه ی کوچک ترموستات می باشد

نقش ترموستات خودرو

خنک کننده ها در موتورهای احتراقی نقش بسزایی در عملکرد مناسب موتور خودرو دارد و در صورتی  که موتور دچار مشکل شود و این آسیب ها می تواند تاثبر بر کل عملکرد خودرو مانند گیربکس و حتی جلوبندی و … شود و به صورت کلی تمام بخش های خودرو می خوابد.

موتور همواره باید دمای مناسبی داشته باشد چون در صورتی که موتور زیادی خنک باشد و سرد باشد باعث می شود روغن غلظتش بالا رفته و باعث گرانروی روغن شود که نتیجه ی همه ی این ها این است که روانکاری قطعات داخلی خودرو مناسب نبوده و موتور آسیب ببیند. همچنین بالا رفتن بیش از حد دمای موتور نیز منجر به رقیق شدن روغن و از بین رفتن خاصیت روانکاری آن می‌شود که این مسئله نیز باعث صدمه دیدن موتور می‌شود.

تمام موتورهایی که بصورت احتراقی هستند روال کارکرد آنها به این صورت است که با مصرف سوخت فسیلی و تبدیل انرژی شیمیایی به مکانیکی همراه هستند این خودرو ها باید در سیستم خنک کننده خود یک قطعه بنام ترموستات داشته باشند. ترموستات قطعه کوچکی است که بین موتور و رادیاتور خودرو قرار دارد و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد؛ ترموستات این وظیفه خود را با تنظیم جریان مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور انجام می‌دهد. این نوع ترموستات با استفاده از یک محفظه مهر و موم شده که در آن پودر مومی وجود دارد که با دمای خاصی ذوب و منبسط می‌شود عمل قطع و وصل جریان مایع را مدیریت می‌کند. انبساط این محفظه زمانی که دما از حد معینی فراتر رود عمل کرده و سوپاپ را باز می‌کند.

عملکرد ترموستات :

ترموستات دارای محفظه یا سیلندری است که درون آن ماده حساس به حرارت قرار دارد و میله‌ای به سوپاپ ترموستات متصل شده که در درون این موم قرار گرفته است. با بالا رفتن دمای موتور و به دنبال آن افزایش دمای ترموستات این موم تبدیل به مایع و در نتیجه منبسط می‌شود. با انبساط این موم میله داخل سیلندر حرکت کرده و از محفظه خود خارج می‌شود و در نتیجه سوپاپ ترموستات باز می‌شود. بنابراین باز شدن هر چه بیشتر سوپاپ ترموستات با افزایش دما رابطه مستقیم دارد. ( تعمیر ترموستات خودرو )

نقش ترموستات خودرو

ترموستات دارای محفظه یا سیلندری است که درون آن ماده حساس به حرارت قرار دارد و میله‌ای به سوپاپ ترموستات متصل شده که در درون این موم قرار گرفته است. با بالا رفتن دمای موتور و به دنبال آن افزایش دمای ترموستات این موم تبدیل به مایع و در نتیجه منبسط می‌شود. با انبساط این موم میله داخل سیلندر حرکت کرده و از محفظه خود خارج می‌شود و در نتیجه سوپاپ ترموستات باز می‌شود. بنابراین باز شدن هر چه بیشتر سوپاپ ترموستات با افزایش دما رابطه مستقیم دارد.

در صورتی که موتور خودرو سرد باشد ترموستات مسیری که از آن آب وارد رادیاتور می شود را می بندد و آبی که در سیستم خنک کننده هست فقط در اطراف سیلندر به چرخش در می آید. این چرخه تا زمانی که موتور گرم شود ادامه و آب برای خنک کاری وارد رادیاتور نمی‌شود.

زمانی که خودرو به دمای معمولی رسید ترموستات شروع به فعالیت می کند. کار ترموستات در اینجا این است که مسیر ورود آب به رادیاتور را برای فرآیند خنک سازی مایع توسط این قطعه را باز کند. ترموستات خودرو به طور منظم و به منظور ثابت نگه داشتن دمای بهنیه موتور خودرو این عمل را به صورت یک سیکل انجام می‌دهد.

حال اگر ترموستات خوب کار نکند و در دمای پایین تری باز شود دمای موتور سرد می ماند و بروز این اتفاق باعث افزایش مصرف سوخت می شود و در نتیجه روانکاری نامناسب را به ارمغان خواهد آورد. بروز این مشکل باعث افزایش مصرف سوخت، روانکاری نامناسب خودرو به دلیل افزایش غلطت روغن، سائیدگی و فرسودگی قطعاتی مانند سیلندرها، رینگ‌ها و پیستون‌ها و آسیب فیزیکی به موتور خودرو و جلوبندی خواهد شد.

از طرفی دیگر اگر ترموستات در دمای بالاتری عمل کند باعث افزایش دمای موتور و در نتیجه افزایش احتمال جوش آوردن خودرو، دوده زدن یا سوختن سوپاپ ها و کاسه نمد ها، رقیق شدن روغن و از بین رفتن خاصیت روانکاری، روغن سوزی خودرو و آسیب جدی موتور می شود.

علائم خرابی ترموستات :

نقش ترموستات خودرو

معمولا زمانی که ترموستات به هر دلیلی درست کار نکند باید آمپر آب خودرو را چک کنید. پایین آمدن درجه آمپر و وارد شدن به محدوده خطر جزو اولین نشانه های خرابی ترموستات است.

یکی دیگر از نشانه های عملکرد نادرست ترموستات نوسان نامنظم دمای خودرو است که باید به آن اهمیت داد. نشت مایع خنک کننده نیز می‌تواند نشانه‌ای بر این باشد که ترموستات خودروی شما به خوبی کار نمی‌کند. این نشتی می‌تواند در موقعیت های زیادی رخ دهد اما معمولا در قسمت ترموستات بیشتر دیده می‌شود.

در صورتی که به یکباره با افزایش مصرف سوخت مواجه شدید نیز حتما ترموستات خودرو را مورد بررسی قرار دهید. افزایش مصرف روغن خودرو در کنار نشانه‌های دیگر مانند روغن سوزی نیز می‌تواند ناشی از عملکرد نادرست ترموستات باشد.

درجه ترموستات در کارخانه سازنده تنظیم می شود و در صورت بروز نقص غیر قابل تنظیم خواهد بود برای مثال اگر درجه باز شدن ترموستاتی 82 درجه سانتیگراد باشد ولی در 71 درجه سانتیگراد باز شود نشان می دهد که ترموستات از تنظیم خارج شده است اگر ترموستات در درجه حرارت پایین تر از حد مجاز خود باز شود موتور در وضعیت خیلی سرد کار خواهد کرد موتور سرد معمولا دارای معایب زیر خواهد بود .

1-  مصرف سوخت افزایش می یابد

2- غلظت روغن کم می شود مصرف ان از حد مجاز زیادتر خواهد بود

3- سائیدگی سیلندر و رینگ ها پیستون زیاد می شود

4- با تشکیل اسید و تراکم رطوبت زیاد روغن را الوده می کند و موجب سایش قطعات فلزی می شود

از طرف دیگر ترموستات در درجه حرارتی زیادتر از حد مجاز و تنظیم شده باز شود یا به علت نقص باز شود درجه حرارت موتور ناگهانی افزایش می یابد چنانچه در درجه حرارت زیاد کار کند احتمال جوش امدن اب از دستگاه خنک کننده بسیار زیاد خواهد بود جوش امدن اب بتدا در فشار کم و درست ورودی پمپ اب اتفاق می افتد در چنین حالتی مجرای اب در اثر بخار مسدود یا به عبارت دیگر وضعیت قفل بخار در ستگاه خنک کننده موتور ایجاد خواهد شد قطعات فلزی موتور قابلیت تحمل درجه حرارت 138 تا 149 در جه سانتیگراد را دارند در این درجه حرارت روغن موتور شروع به شل شدن می کند و در وضعیت جوش امدن درجه حرارت موتور به 371 تا 482 درجه سانتیگراد افزایش می یابد این میزان درجه حرارت می تواند سوپاپ های دود و کاسه نمدها را از وضعیت اصلی خود خارج کند یا ممکن است آن ها را بسوزاند .

در صورت بروز مشکل در ترموستات و نیاز به تعمیر در ترموستار جهت تعمیر ترموستات می توانید به تعمیرگاه تخصصی Amotors مراجعه کنید. سایر خدمات ما تعمیر سیستم تعلیق و تعمیر جلوبندی ، تعمیر گیربکس اتوماتیک ، تعمیر موتور های 4 سیلندر ، 6 سیلندر و 8 سیلندر خودرو با بهترین کیفیت و بهترین هزینه در کلنیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors . شماره همراه : 09122814826  –   تلفن: 55483519-021

تعمیر گیربکس پراید

تعمیر گیربکس پراید

تعمیر گیربکس پراید

تعمیر گیربکس پراید

 در پراید مشکلات فراوانی وجود داشته و دارد اما بیشترین مشکلات گیربکس در پراید وجود دارد و یکسری مشکلات که در گیربکس وجود دارد عمدتا در پراید شدت آن بیشتر است.

مشکل گیربکس پراید :

وظیفه ی اصلی گیربکس ها در خودرو ها این است که امکان رانندگی با دور و گشتاور متفاوت و متناسبی در خودرو وظیفه اصلی گیربکس فراهم کردن امکان رانندگی با دورهای مختلف و گشتاورهای مختلف است. دنده‌ها از کمتر به بیشتر (یعنی از دنده 1 به بالاتر) به نسبت سنگین تر هستند و ضریب دنده‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین قدرت و گشتاور پیشرانه را افزایش می‌دهند و به چرخ‌های محرک اعمال می‌کند. امادنده های بالاتر سبک تر و ضریب کمتری دارند. در نتیجه قدرت و گشتاور کمتری به چرخ انتقال داده در حالی که سرعت گردش آنها بیشتر است و می‌تواند در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

برای حد فاصل هردو دنده عموماً یک ماهک، کشویی و غلاف جداگانه وجود دارد. برای مثال دنده 1و 2، دنده 3 و 4، دنده 5 و همچنین دنده عقب کشویی هستند و غلاف مستقل خود رادارند. کشویی و غلاف این امکان را برای راننده فراهم می‌کنند که دنده‌ها با سرعت یک اندازه باهم درگیر شوند. ایجاد خرابی در هر یک از بخش‌ها، می‌تواند رانندگی را به یک کار آزاردهنده مبدل کند و باعث به وجود آمدن خسارت به گیربکس پراید و در نتیجه تعمیر گیربکس پراید شود.

دنده ها در صورت بروز مشکل در خودرو ممکن است بد جا برود یعنی برای اینکه دنده را عوض کنید لازم باشد نیروی زیادی به دنده وارد کنید تا دنده جا بخورد و در واقع دنده وارد شود. از عواملی که باعث بد جا رفتن دنده می شود این است که یا میله بندی اهرم دسته بندی خشک شده ویا زنگ زده است از عامل دیگر تاثیر گذار بر این مشکل می توان گفت تنظیم نبودن تعمیر کلاچ هم می تواند باشد.

گیربکس پراید

صدای زوزه در خودروهای دست دوم:

اگر شنیدن صدای زوزه زمانی اتفاق بیفتدکه موتور خودرو روشن بوده و ماشین در حالت خلاص باشد و سرنشین خودرو کلاچ را فشار دهد مشکل در بلبرینگ کلاچ خودرو است و شما باید هرچه زودتر آن را تعویض کنید. اگر در شرایطی که گفته شد صدای گیربکس پراید کمتر شد ممکن است مشکل  از سطوح چرخ دنده‌ها و بلبرینگ ها باشد. به صورت کلی صدای زوزه گیربکس در همچنین شرایطی به دلیل ساییده شدن سطوح چرخ دنده، بلبرینگ ها و …. خواهد بود.

زوزه کشیدن در خودرو های نو :

  1. بیشتر گیربکس ها صدای زوزه ی خاصی را دارا می باشند که در واقع این ایراد از طراحی ضعیفی است که در گیربکس این خودروها استفاده شده است. درصورتی که مونتاژ گیربکس به صورت درست انجام نگرفته باشد، صدای زوزه به وجود می‌آید.
  2. کیفیت صحیح تولید، عامل دیگر تولید صدای گیربکس است که باعث می شود سطح چرخ دنده ها بصورت درست و صحیح با یکدیگر درگیر نشوند که موجب ایجاد صدا در گیربکس خواهد شد.

در صورت بروز چنین مشکلاتی باید اول مقدار و کیفیت روغن واسکازین داخل گیربکس را بررسی کنید و اگر مشکلی وجود دارد آن را عوض کنید. اگر صدای گیربکس پراید تغییری نکند استفاده کردن از احیاگرهای گیربکس کمک بسیاری به کاهش صدا می‌کند. این صداها می تواند از قسمت جلوبندی خودرو هم باشد

خشک شدن و خرابی هر کدام از بلبرینگ‌ها سبب می‌شود که گیربکس به طرز مدام سوت بکشد. لق شدن محورها و یا هزار خاری دنده‌ها نیز سبب شنیده شدن صدای سوت کشیدن و جیرینگ جیرینگ گیربکس پراید می‌شود.

صدای درگیری دنده:

این صدا  بخاطر نوع صدایی که تولید می کند به اصطلاح هویج گرفتن گیربکس می گویند. این صدا وقتی است که شما دنده عوض می کنید و سرعتتان متناسب با این دنده نباشد. تنظیم نبودن کلاچ، خراب شدن ماهک، غلاف کشویی و برنجی‌ها و یا عوض کردن بی موقع دنده ها و یا انتخاب کردن دنده نامناسب با شرایط و سرعت لحظه رانندگی کردن سبب بروز این دسته از مشکلات می‌شود. باید شما توجه کنید که وقتی صدایی می شنوید باید دقیقا نوع صدا را تشخیص دهید و بدانید دقیقا در کدام دنده این مشکل رخ داده است. با این کار بهتر می توانید قسمتی که معیوب است را پیدا کنید.

تعمیر گیربکس پراید

تعمیر گیربکس اتوماتیک :

در گیربکس اتوماتیک همانطور که بارها در این سایت شرح داده شده است به صورت خودکار دنده ها با توجه داشتن به سرعت خودروی شما تغییر می‌کند. در این نوع خودروها گیربکس خود دنده ها را تنظیم می کند و راننده دیگر دنده ها را بصورت دستی تعویض نمی کند.

گیربکس دستی :

این گیربکس همانطور که می دانید و از نامش مشخص است، سیستمی است که توسط راننده که خود شما باشید به طور دستی انجام می‌شود. گشتاور کلاچ را تنظیم کرده در نتیجه به طوردستی با استفاده از پای راننده بر روی پدال اعمال می‌شود.

گیربکس پراید :

گیربکس پراید یکی از ضعیف ترین گیربکس هاست. شاید هزینه تعمیر و نگهداری گیربکس پراید نسبت به سایر خودروها بالا نباشد، اما باید به نشانه های خرابی آن توجه داشته باشید. علائم خرابی پراید همان مواردی است که در بالا و در قسمت های قبل و مقالات دیگر شرح دادیم و تمام گیربکس ها آن مشکل را دارند.

شاید تشخیص عیب خودرو به نظرتان کاری غیر ممکن برسد، ولی به خودرو هم مانند بدن‌تان فکر کنید. برای مثال، اگر معده شما بی‌خود و بی‌جهت درد بگیرد، برای تشخیص علت درد، احتمالاً به یاد آخرین غذایی که خورده‌اید می‌افتید. همان لحظه‌ای که به یاد چیزی غیرمعمول می‌افتید، وقت آن است که عیب را تشخیص بدهید و راهی برای رفع آن پیدا بکنید. ایرادهای مکانیکی خودرو هم مانند ایرادهای برقی، اغلب با سر و صداها و علایم هشدار دهنده‌ای همراه هستند که نشان می‌دهند چیزی درست کار نمی‌کند. در طول سال، زیاد از گیربکس کار کشیده می‌شود، به همین خاطر پس از مدتی عیب و ایراد پیدا می‌کند. تعمیر گیربکس ممکن است گران تمام بشود، پس ارزش دارد به هر چیزی که غیرعادی به نظر می‌رسد توجه کنید.

علاوه بر موارد بالا که گفته شد ایرادات دیگر هم می تواند از موارد زیر نمایان شود:

کلاچ شل :

کلاچ شل، کلاچی است که وقتی راننده پدال کلاچ را فشار می‌دهد، دیسک را از فلایویل جدا نمی‌کند. راننده نمی‌تواند دنده را تعویض کند چون کلاچ هنوز درگیر است و دارد با نیروی موتور می‌چرخد. راننده به طوری ناگهانی و با صدای سایش غیرمنتظره‌ای که هنگام تعویض دنده می‌شنود از این مشکل مطلع می‌شود.

نشت روغن :

دیدن نشت واسکازین گیربکس یکی از آسان‌ترین راه هایی است که می‌توانید بفهمید گیربکس خودرویتان نیاز به توجه دارد. واسکازین برای گیربکس های اتوماتیک و توانایی آن ها در تعویض دنده نقشی حیاتی دارد، بنابراین یک لکه کوچک روغن روی کف پارکینگ می‌تواند به سرعت به مشکلی جدی تبدیل شود. وقتی واسکازین گیربکس های اتوماتیک را چک می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که تیره رنگ نیست و بوی روغن سوخته نمی‌دهد. در این صورت، باید به تعمیرگاه بروید و آن را عوض کنید.

لرزیدن یا تکان خوردن :

بسته به اینکه گیربکس دستی داشته باشید یا اتوماتیک، وقتی گیربکس درست کار نکند خودرو شما واکنش های متفاوتی نشان خواهد داد. همانطور که در بخش قبل گفته شد، یکی از نشانه های رایج مشکل، شنیدن صدای سایش یا حس کردن آن هنگام تعویض دنده است. اگر کلاچ را تا آخر بگیرید و دنده را عوض کنید و باز هم صدای سایش بشنوید، ممکن است کلاچ فرسوده شده  یا نیاز به رگلاژ داشته باشد. شاید هم یک یا چند تا از هماهنگ کننده های چرخ‌دنده فرسوده شده یا آسیب دیده‌اند.

ضعف واکنش :

‌گیربکس ها طوری طراحی شده‌اند که موقع تعویض، دنده مناسب را جا بزنند، بنابراین، وقتی در این کار تعلل می‌کنند یا از انجامش سرباز می‌زنند، نشانه‌ای است از اینکه عیب و ایرادی وجود دارد. وقتی گیربکس دستی مشکل پیدا می‌کند، متوجه می‌شوید که بعد از جا زدن دنده‌، دور موتور بالا می‌رود ولی خودرو به نسبت دور موتور سریع پیش نمی‌رود. در این صورت، ممکن است کلاچ فرسوده شده باشد یا مشکلات جدی‌تری وجود داشته باشد.

تعمیر سیستم تعلیق و تعمیر جلوبندی ، تعمیر گیربکس اتوماتیک ، تعمیر موتور های 4 سیلندر ، 6 سیلندر و 8 سیلندر خودرو با بهترین کیفیت و بهترین هزینه در کلنیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors . شماره همراه : 09122814826  –   تلفن: 55483519-021