گیربکس های تیپ ترونیک

گیربکس های تیپ ترونیک

گیربکس های تیپ ترونیک

گرچه تیپ‎ترونیک همانند سایر گیربکس‎های اتوماتیک، از مبدل گشتاور استفاده می‎کند، اما باید گفت، تیپ‎ترونیک همانند گیربکس‎های دستی که توسط سیستم‎های کامپیوتری کنترل می‎شوند،نیست و حتی گیربکس نیمه اتوماتیک هم محسوب نمی‎شود. برای مثال، شرکت آئودی در برخی خودروهای خود از تیپ‎ترونیک 5 سرعته استفاده می‎کند که تعویض دنده‎ها از یک به دو در هنگام حرکت از حالت توقف کامل، به صورت اتوماتیک انجام می‎شود.

حتی در زمانی که حالت دستی انتخاب شده است، سیستم هوشمندانه منتظر اضافه کردن دنده‎ها توسط راننده از 2 به 3، 3 به 4 و 4 به 5 می‎شود، البته اگر راننده به هر دلیلی، دنده را دیر عوض کرد و خط قرمز تعویض دنده رد شد، خود سیستم برای جلوگیری از صدمه دیدن موتور، به صورت اتوماتیک اقدام به اضافه کردن دنده می‎کند.

موارد استفاده از گیربکس تیپ ترونیک:

تیپ ترونیک عملکردی شبیه به دنده های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده ها کنید. به طور کلی زمانیکه تعویض دنده اتوماتیک به طول می انجامد شما خیلی راحتی می توانید ضمن کنترل دنده ها در پیچ و خم جاده ها می توانید با دخالت در تعویض خودکار دنده ها به شتاب خودرو کمک کنید. همچنین شما می توانید به هنگام سبقت گرفتن از این روش استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شما می توانید وضعیت تعویض دنده را روی صفحه کیلومتر دیجیتالی خود مشاهده کنید. تیپ ترونیک یک انقلاب بزرگ در صنعت خودروسازی به وجو آورد و به رانندگان خودرو این اجازه را دارد که بتوانند در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کنند. با استفاده از گیربکس های تیپ ترونیک امنیت آرامش و زیبایی را به خودروی خود هدیه بدهید و از رانندگی خود در شرایط مختلف لذت ببرید.

گیربکس های تیپ ترونیک

مزایای گیربکس های تیپ ترونیک:

گیبرکس های تیپ ترونیک به نوبه خود مزیای زیادی دارند که ما به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
1. گیربکس تیپ ترونیک سرعت و دقت بالایی در تعویض دنده های خودرو دارند که همین عامل آسایش بیشتری را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.

2.اسفاده از گیربکس های تیپ ترونیک راحتی بیشتری در ترافیک های شهری دارد.

3.به مصرف بهینه سوخت کمک شایانی می کند.

تیپ‎ترونیک S
این سیستم نسخه به روز شده تیپ‎ترونیک است و در آن بدون اینکه راننده حالت دستی را انتخاب کند، می‎تواند به کم و زیاد کردن دنده‎ها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانیه اقدام به تعویض دنده نکرده باشد، سیستم به حالت اتوماتیک برمی‎گردد و کنترل امور را به دست می‎گیرد. تیپ‎ترونیک s برای اولین بار در پورشه باکستر به کار گرفته شد و سپس در ساخت پورشه کاین، به تیپ‎ترونیک s شش سرعته تبدیل شد.