تعمیر جلوبندی

تعمیر جلوبندی

تعمیر جلوبندی

جلوبندی قسمت زیرین و جلویی خودرو بوده که ارتباط بین اتاق خودرو و شاسی را برقرار می‌نماید. سیستم تعلیق خودرو دارای دو وظیفه مهم است:

1- جذب ارتعاشات و تکان‌های ایجادشده ناشی از دست‌اندازها و ناهمواری‌های مسیر و افزایش آرامش سرنشینان

2- افزایش کنترل و هدایت‌پذیزی خودرو به خصوص به هنگام ترمز و عبور از پیچ‌ها

با این وجود برخی افراد به‌ اشتباه تصور می‌کنند که سیستم تعلیق و جلوبندی تنها به داشتن رانندگی نرم برمی‌گردد و بنابراین تعمیر و نگهداری از آن به‌اندازه مسائلی از قبیل تعویض روغن و یا ترمزها اهمیت ندارد. اما باید گفت که جلوبندی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو به شمار می‌آید و بایستی نهایت وسواس و دقت را در نگهداری و تعمیرات آن به کار بست.

اجزای تشکیل دهنده سیستم جلوبندی:

مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده سیستم جلوبندی عبارتند از فنرها، کمک‌فنرها، طبق‌ها و بوش یا سیبک. فنرها اصلی‌ترین و مهم‌ترین جزء سیستم جلوبندی بوده و با استفاده از خاصیت فنر ارتعاشات را به خود جذب نموده و مانع از انتقال آن به داخل کابین می‌شوند. فنرهای مورد استفاده در جلوبندی خودرو شامل فنرهای لول، پیچشی و تخت است. اما باید توجه داشت که فنرها به تنهایی نمی‌توانند ارتعاشات را میرا نمایند و حتی ممکن است برای یک مدت زمان طولانی نوسان کنند؛ لذا به منظور کنترل این نوسانات از کمک‌فنرها استفاده می‌شود. سیبک‌ها عمدتا قطعات کروی فلزی هستند که به یک بازو وصل می‌شوند.

تعمیر جلوبندی

این قطعات علاوه بر آنکه اتصال قسمت‌های مختلف را بر عهده دارند گهگاه حرکت‌های چرخشی را نیز فراهم می‌آورند. سیبک‌‌ها نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشند چراکه این حرکت و لقی منجر به فرمان زدن خواهد شد. بوش‌ها نیز همانند سیبک‌ها هستند؛ با این تفاوت که برخلاف سیبک‌ها فقط در یک جهت می‌توانند دوران نمایند. از دیگر اجزای تشکیل‌دهنده جلوبندی می‌توان به میله تعادل اشاره نمود که وظیفه تقسیم نیرو بین چرخ‌ها و به خصوص در سر پیچ‌ها را بر عهده داشته که در صورت خرابی منجر به لرزش غربیلک فرمان می‌گردد. بلبرینگ‌ها با وجود آنکه شاید به زعم برخی، تجهیز چندان مهمی نباشند ولیکن خرابی آن می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به جلوبندی ماشین وارد آورد. (تعمیر جلوبندی)

زمانی که شاسی خودرو شما به‌خصوص از سمت جلو، ضربه می‌خورد از حالت فابریک خود خارج میشود. برای بازگرداندن این حالت به شکل اولیه شما باید به یک صافکار و ارائه دهنده ماهر خدمات ویژه شاسی خودرو مراجعه کنید. اگر این کار به‌درستی انجام نشود ایرادات زیادی را بوجود می‌آورد که یکی از آنها خرابی جلوبندی خواهد بود. در تعمیر جلوبندی خودرو یک بخش به اسم سگ‌دست وجود دارد که در صورت خرابی باعث انحراف خودرو به یک سمت می‌شود، پس در صورت انحراف داشتن فرمان شما، این بخش را نیز کنترل کنید. سر و صدای خودرو، زبان سخن گفتن او با شما است. اگر سر و صدای در قسمت جلوبندی به گوش رسید، به‌طوری که صدای حاصل از ورود به ناهمواری‌های خیابان‌ها به صورت تق‌تق از جلو خارج شد. یعنی سیستم تعلیق ماشین شما نیاز به تعمیر دارد و هرچه سریع‌تر باید نسبت به رفع نقص آن اقدام کنید.

اگر سیستم ترمز خودرو شما دچار نقص شده باشد، نیروی حاصل از ترمزگیری به‌طور یکسان بین تمان چرخ‌ها پخش نخواهد شد. به همین دلیل شما زمانی که ترمز می‌گیرید به یک چرخ نیروی بیشتری وارد شده و حاصل آن انحراف خودرو به یک سمت می‌شود. برای حل این مشکل، فقط کافی است شما به یک ترمزسازی مراجعه کرده و مشکل خودرو خود را بگویید، وی به‌خوبی این نقص را رفع خواهد کرد. قبلا راجع به میل‌تعادل به شما گفته بودیم حال باید بدانید که اگر این بخش از خودرو شل باشد، سر و صدایی در اثر برخورد آن با بخش‌های دیگر ایجاد می‌شود که در ادامه گیجی خودرو شما را به‌همراه خواهد داشت. این عیب، یکی از عیوب شایع خودرو است که در اثر ضعف در این قسمت پدید می‌آید. در کل زمانی که شما حس کردید پشت فرمان یک خودرو گیج نشسته‌اید، باید سیستم تعلیق، فنر و کمک فنرها را بررسی کنید.

سیبک ها قطعاتی هستند که با توجه به شکل کروی شکلشان ، در مقابل نیروهای کششی و فشاری مقاومت کرده و حرکت راحت دو قطعه متصل به هم را بدون ایجاد اصطکاک ، فراهم می کند .

حال اگر این حرکت مفصلی به درستی انجام نگیرد ، روی سیستم فرمان تاثیر گذاشته و عملکرد صحیح آن را مختل می کند .

سیبک ها در راستای عمود لقی بسیار کم و ناملموسی دارند و به طور کل نباید حرکت عمودی محسوسی داشته باشند . اگر سیبک ها روغن کاری مناسبی نداشته باشند ، به سرو صدا می افتند. ما در کلینیک تخصصی تعمیرات ماشین ، تعمیر جلوبندی را به صورت حرفه ای و با قطعات اصلی انجام می دهیم.

جلوبندی یک از قسمت‌های فنی مهم هر خودرو محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در جذب ضربه‌های وارد به کابین دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر این بخش از خودرو را شرح دهیم باید بگوییم که جلوبندی عبارت است از، قسمت زیرین جلوی خودرو، که وظیفه سیستم تعلیق یا خوش‌دستی (هندلینگ) ماشین در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را به‌عهده دارد.

در ادامه این مقاله دلایل آسیب‌دیدگی و تعمیر جلوبندی پژو پارس را بررسی می‌کنیم.

در موارد زیر نیاز به تعمیر جلوبندی سمند می باشد:

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد لرزش و ضربه در فرمان و نیاز به تعمیر فرمان اتومبیل ، خرابی سیبک است .

سیبک ها قطعاتی هستند که با توجه به شکل کروی شکلشان ، در مقابل نیروهای کششی و فشاری مقاومت کرده و حرکت راحت دو قطعه متصل به هم را بدون ایجاد اصطکاک ، فراهم می کند .

حال اگر این حرکت مفصلی به درستی انجام نگیرد ، روی سیستم فرمان تاثیر گذاشته و عملکرد صحیح آن را مختل می کند .

سیبک ها در راستای عمود لقی بسیار کم و ناملموسی دارند و به طور کل نباید حرکت عمودی محسوسی داشته باشند . اگر سیبک ها روغن کاری مناسبی نداشته باشند ، به سرو صدا می افتند. ما در amotors ، تعمیر جلوبندی سمند را به صورت حرفه ای و با قطعات اصلی انجام می دهیم

تعمیر جلوبندی یک خودرو تنها به یک قطعه محدود نمی شود و از قطعات مختلفی در ساخت و شکل دادن به جلوبندی استفاده می شود. در جلوبندی از قطعاتی همچون فنر، کمک فنر، بوش، سیبک و دیگر قطعات به کار رفته است که هر یک وظیفه و عملکرد خاص خود را دارند. تعمیر جلوبندی خودروی زانتیا نیز مانند جلوبندی دیگر خودروها نیاز به نگهداری و همچنین سرویس  دوره ای دارد. جلوبندی در نرم کار کردن خودرو و در نتیجه آسایش سرنشینان تاثیر زیادی دارد و اگر قطعات جلوبندی در موعد مقرر که البته نسبت به میزان کارکرد خودرو متفاوت می باشد تعویض گردد می تواند عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

تعمیر سیستم تعلیق ، تعمیر گیربکس اتوماتیک ، تعمیر موتورهای 4 سیلندر، 6 سیلندر و 8 سیلندر خودرو با بهترین کیفیت و بهترین هزینه در کلنیک تخصصی تعمیرات ماشین. شماره همراه : 09122814826  –   تلفن: 66577432-021